Overwatch Leagues ABC-seertal er offentliggjort
Overwatch League havde deres debut på TV i sidste weekend, hvor både semifinaler og finaler blev sendt på ABC. Men hvordan har den første udsendelse klaret sig? Faktisk bedre end forventet.
Ifølge Showbuzz Daily formåede Overwatch League-finalerne, der blev sendt på ABC søndag d. 24. marts, at tiltrække hele 367.000 seere. Semifinalerne dagen forinden tiltrak lidt mindre – nemlig 306.000 seere.
Tallene kan virke små
Førnævnte kan virke små sammenlignet de de millioner seere som andre sportsgrene er i stand til at tiltrække. For en sport og en liga, der ikke har nogen TV-historik, så er disse tal dog mere end nok.
Faktisk er seertallet i finalen højere end seertallet for en CS:GO-finale eller en almindelig sæsonkamp i NHL mellem to populære hold.
Samtidig er det værd at notere sig at 107.000 seere af finalen befandt sig i alderen 18 til 49 år. Under semifinalen var tallet endnu højere, da hele 138.000 seere befandt sig i den førnævnte aldersgruppe.
Det er ensbetydende med at ca. halvdelen af seerne befinder sig i den demografi, som de tilknyttede annoncører forsøger at målrette med deres reklamer.
Markant bedre tal end sidste år
Disse bliver blot mere imponerende taget i betragtning af, at Overwatch League-finalerne sidste år tiltrak gennemsnitligt 289.175 seere pr. minut fra USA.
Det er dog et tal, der inkluderer seere fra både Twitch, MLG.com, og ESPNs applikation. Åbningsugen for sæson to af Overwatch League havde gennemsnitligt 440.000 seere pr. minut.
Tallet bliver oven i købet endnu mere imponerende, hvis det inddrages i betragtningen, at mange seere i USA oplevede en næsten 45 minutter lang pause som følge af breaking news.
ABC viser også Stage 2-semifinalerne og -finalerne, ligesom de også viser All-Star-kampene, der bliver afholdt i pausen mellem Stage 2 og Stage 3.