The Weeknd investerer i selskabet bag Splyce og Toronto Defiant
OverActive Media, selskabet bag Splyce og Overwatch League-holdet Toronto Defiant, har fået deres første globale ambassadør. Abel Tesfaye, der er bedre kendt som The Weeknd, har investeret i selskabet og er i samme ombæring blevet ambassadør for både Splyce og Toronto Defiant.
“Vi er begejstrede over at kunne byde velkommen en global superstjerne som Abel til vores investorfamilie,” siger Chris Overholt, der er adm. direktør for OverActive Media. “Abels position inden for musikindustrien vil give vores brands mulighed for at nå ud til flere fans og engagere helt nye målgrupper.”
Toronto native, @theweeknd is joining the @TorontoDefiant family! We’re excited to have The Weeknd as an investor, collaborator, and global ambassador.#RiseTogether pic.twitter.com/0G3k9jZonW
— Toronto Defiant (@TorontoDefiant) 10. april 2019
Kommer selv fra Toronto
Den Grammy-vindende R&B-artist kommer selv fra Tornto, hvilket giver ham en god forbindelse til fanbasen for Toronto Defiant. Fans af både holdet og The Weeknd kan forvente et unikt samarbejde mellem holdet og artisten i løbet af 2019 Overwatch League-sæsonen.
Det er ikke første gang at en populær artist fra Toronto har investeret i eSport. Drake, der også er både superstjerne og fra Toronto, investerede nemlig i Nadeshots organisation, 100 Thieves, tilbage i oktober 2018.
“Som en stor fan af eSport er jeg virkelig begejstret for at være involveret i dette projekt,” sagde The Weeknd. “Jeg glæder mig til at samarbejde med OverActive Media på unikke og innovative måder.”
De mange fans af både The Weeknd og enten Toronto Defiant eller Splyce, vil med garanti være begejstrede for at se, hvilke initiativer OverActive Media har planer om at inddrage superstjernen i, i de kommende måneder.