Riot Games beskriver mulige ændringer for Aftershock
Riot Games har endelig offentliggjort en række detaljer om hvilke ændringer, de har i sinde at lave til League of Legends’ Aftershock-rune.
Målet for denne omgang var at lave en række ændringer, der ville “impact squishy users more and tanky users less.“
David “Repertoir” Capurro, der er Lead Designer hos Riot Games, har angivet at den ønskede rute for Aftershock, er at reducere dens virkning for non-tanks, men dog uden at fjerne runen fra dens potentielle rotation.
Markante ændringer til runen
De foreslåede ændringer for Aftershock er relativt markante; i stedet for at få 70-120 armor baseret på level, får du 70 armor samt yderligere 50% bonus-armor.
Der vil samtidig give en max. armor-forøgelse på 80-150. De samme tal vil give sig gældende i forhold til magic resist. Runens damage-struktur bliver også forenklet, da den nu vil lave 10-120 magic damace samt 5% af de maksimale liv.
Here's the most recent thing we discussed. Direction is that it has reduced function for non tanks but not eliminating it entirely. pic.twitter.com/WsjQzirlem
— David Capurro (@RiotRepertoir) 3. april 2019
De fleste anser det som positive ændringer
Det er ændringer, der er velkomne blandt de fleste spillere, der stået ansigt til ansigt med champions som Lissandra, der ganske enkelt er for tanky i forhold til den mængde damage, de kan lave.
Det er ændringer, der medfører at spillerne skal opbygge mere defensive og tanky items, hvis de skal gøre sig forhåbninger om at udnytte runens fulde potentiale.
Der er endnu ingen informationer, hvorvidt disse Aftershock-ændringer træder i kraft i den kommende patch. Det er dog positivt at se, at Riot er villig til at tage de nødvendige skridt for at justere, hvad der skal justeres.
Når ændringerne træder i kraft, så kan spillerne se frem mod en nemmere affære mod irriterende Sylas-spillere, der har været til stor modstand for top-laners.